سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری مومی در ریخته گری دقیق

شرکت دانش بنیان هایا شیمی رازی-تولید و فروش موم ریخته گری

Telegram
Facebook
Twitter
آپاراتAparat
LinkedIn
Instagram
سیستم راهگاهی و تغذیه گذاری مومی در ریخته گری دقیق

سیستم راهگاهی:سیستم راهگاهی (Wax Runner) (که از جنس موم ریخته‌گری است) نیز قالب فلزی مخصوص به خود دارد که موم مذاب معمولا به روش ثقلی در آن ریخته می شود.ابعاد سیستم راهگاهی برای قطعات مختلف متفاوت می باشد و همچنین امکان دارد از یک سایز آن برای بسیاری از قطعات استفاده شود.در شکل زیر سیستم راهگاهی از جنس موم ریخته‌گری همراه با دسته ی مخصوص را مشاهده می کنید.

کاربرد و مشخصات دسته ی سیستم راهگاهی: دسته ی سیستم راهگاهی که از جنس فولاد است و به منظور نگه داشتن خوشه ها هنگام دوغاب زنی و ماسه پاشی و همچنین هنگام خشک کردن قالب به عنوان نگهدارنده ی آن استفاده  می شود. این نگهدارنده که به صورت میله بوده هنگام تولید سیستم راهگاهی، درون قالب آن جایگذاری می شود به صورتی که در پایان فقط دسته ی آن قابل مشاهده است.

قسمت راهباره: ابتدا به مدل ها یک استوانه یا مکعب کوچک از جنس موم ریخته‌گری متصل می کنند که به عنوان راهباره (Gate) عمل می کند. طول راهباره نباید زیاد باشد چرا که هنگام باریزی مذاب سرد شده و قطعه معیوب میشود همچنین طول آن باید به مقداری باشد که قطعات ریخته گری را بتوان به سادگی از سیستم راهگاهی (توسط صفحه برش )جدا کرد بدون این که به قطعات آسیبی برسد.

سیستم تغذیه :در طراحی ریخته گری بعضی از قطعات به روش دقیق، استفاده از تغذیه مبرم می باشد در این گونه موارد ، سیستم تغذیه ی مومی نیز به خوشه ی مدل ها متصل شده و دیگر مراحل جهت ساخت قالب، همانند سایر قطعات طی می شود. شكل زیر سیستم تغذیه گذاری در ریخته گری دقیق (روش پوسته ای سرامیکی ) را نشان می دهد که این تصویر، مربوط به مرحله ی خشک کردن قالب می باشد